live with honor die with dignity

It breaks your heart to see the one you love, happy with someone else. But it is even more painful to know that the one you love is unhappy with you.Nothing is more painful than knowing she meant everything to you and you meant nothing to her.

Friday, April 15, 2011

The End of HIM Lecture

The End of HIM

Kali ini aku rasa aku nak up cerita saat-saat akhir Oscar Hotel Bravo Two Two Bravo (OHB22B) bersama Sir Annurizal which is our Health Information Management (HIM). Aku sendiri tak tau camna nak mula tapi aku cuba sebaik mungkin dalam blog nih. 1st time aku masuk dalam kelas HIM nih after 2nd meeting. Masuk jek dalam Lab, terus dia tanya siapa aku then reason aku tak datang 1st meeting. Time tu memang hati agak cuak sebab 1st week of lecture memang aku sibuk setel hal rumah sewa dan motor. kalau ditanya 1st impression aku kat Sir Annurizal, memang aku cakap lecturer nih garang abis lah. Beliau tak senyum langsung bila cakap dengan kami semua. honestly aku cakap, i was stressed out with this subjuck because it carry 4 hours credit! and i didn't know single thing in this subject!!!. aku cakap dalam diri aku " it's okay Juan, it will take some time to understand".



Satu yang aku suka tentang HIM dan Sir Annurizal is how he teach us and manage our 'naughtiness'. siyesli memang aku respect cara dia sebab dia akan marah or tegur directly and kitorang akan faham yang dia tak suka perbuatan kami. i do believe the other friends have same idea like me. aku tak pernah simpan dalam hati apa yang dia tegur sebab apa yang dia tegur semuanya untuk kebaikan kami jugak. yang penting tu, the way he handle yang buat aku boleh terima. Tipulah kalau aku cakap aku tak pernah kritik dia tapi macam aku cakap, now we all realize how he treat his student. (sambil tu tengok lah gambar dia dulu ya)



(HIM Lecturer : Annurizal)

The most touching part is when we taking last quiz. siyesli, time tu aku rasa bersalah sangat dengan Sir Annurizal. (sorry, aku takmau tulis apa yang berlaku and biarlah benda ni OHB22B jek yang tahu). i cannot imagine how he caring bout us!! DAMN!!! Why it is too late!!! i won't forget his speech during last meeting after we done with presentations.

" saya bersyukur sebab dapat student macam kamu semua, thanks for ceriakan hari-hari saya, saya tak pernah rasa letih berulang alik dari Shah Alam ke Puncak Alam untuk mengajar kamu"


itulah kata-kata dia sebelum kami bersurai. Seriously, aku tak sangka Sir Annurizal akan cakap macam tu sebab ada dengar suara2 yang lecturer tak suka ngajar kami sebab kami terlalu 'actice'. Pada pendapat aku, hanya lecturer yang paham kami saja tau macam mana kami 'hidup' kat UiTM ni. Bukan nak kata lecturer lain salah tapi cubalah faham kami macam Sir Annurizal faham kami.
Kemuncaknya, selepas habis jawab quiz, then kami buat jamuan ringkas dan sesi bergambar dengar sir.
from left : Towan, Juwone, Annurizal, Didi







from left : Juwone and Annurizal




















p/s : Sir Annurizal, thanks for giving us some oxygen to breath, thanks for your lecture, your patient, your jokes, and many more. THANKS FOR BEING OHB22B LECTURER!!!

2 comments:

  1. wahhhh...cyg sgt kt sir annuriazal...

    walaupun garang tp, sir mmg memahami kot!!!
    very supportive walau paper dy mmg killer hbs...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaks! syg lah! mentor aku gak ni!!! mula2 masuk mmg seram habes! tapi last2 kamceng gak!

      Delete